Tuesday, September 6, 2011

raya ke-9...kisah sedih

Salam lebaran ke -9...
Alhamdulillah anaknda saya makin baik dan baik...cuma batuk tak hilang2 lagi..saya pun dah buntu nak bg ubat apa dan nak jumpa doc mana nak kurangkan batuk dia..dah sampai ke HUSM saya gi...Doc HUSM kata dia ada tongsel..mmm saya tgk mmg ada bengkak la..dah abih sebotol antibiotik saya bagi..kurang la bengkak tu tp batuk still ada..

Beberapa hari yang lalu saya dapat berita atuk biras saya meninggal..dan katanya Alhamdulillah sempat bawa atuknya yang nak sgt pulang kerumahnya sndiri di hari raya tu.Memang ajalnya dirumah sendiri...Sama2 kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah..Moga ditempatkan dikalangan mereka yang beriman..Seorang lagi sahabat hubby saya yang bondanya meninggal di malam raya..sangat2 terkejut dengan berita itu..dalam duk sibuk2 siapkan juadah raya,bondanya meninggal dunia..tak terkata mula2 saya dengar berita itu.Alhamdulillah hubby saya smpat melawat,dan bondanya disemadikan pada pagi hari raya.

Lagi saya dapat berita sedih semalam,kakak Ipar saya terpaksa menjalani pembedahan akibat kandungan luar rahim..Ohh Tuhan,sangat berat dugaan ini untuknya...Dia gembira sangat2 bila dapat berita yang dia mengandung..Dia nikah dalam bulan 6 yg lalu.Dia ada mengadu pd saya yg ada pendarahan,so saya nasihatkan jumpa kakar sbb pelikkan.Kalau pregnant mana bleh pendarahan...mmm nyata rupanya dia mangandung luar rahim..skrg masih di wad dan badan masih lemah..Mudahan dia dan suami sabar menerima dugaan ini..InsyaALLAH rezeki ada lagi di masa depan..Amin.

No comments: