Monday, September 19, 2011

Pengalaman Berbeza..

Cerita pengalaman saya mengandung kali ini..

dari awal dulu saya tak lah ada alahan sangat cuma sikit2 saja...cam dulu jugak..cuma bezanya yang dulu dan kini hanya diakhir2 waktu ini...bezanya yang 1st dulu di akhir kandungan saya mengalami batuk yang teruk,byak klinik,pakar yg saya jumpa..bg ubat dan rest..sampai saya tak tau apa nak buat lg..sehingga pada satu malam saya buat bilangan baby kurang 10kali dalam 2jam...buatkan hati rasa tak sedap...esoknya saya ke klinik pertama Dr Seri Buana,scan kata air ketuban saya kurang,sbb tu baby nak move tu xleh sgt...Dr seri bagi pilihan nak gi An.Nisa @ HUSM@ HKB..So saya kata An-Nisa lah dulu...So saya jumpa pakar kat An-Nisa...Scan dan CTG,dia kata ok lagi..bg lagi tempoh 1 week,datang cek balik.....

Seminggu selepas itu,saya cek balik..Dr kat An-Nisa kata air makin kurang plak dahh..Tp masa tu lah saya tau baby saya perempuan..so,dia cakap nak admit kat An-nisa ke nak ke HKB..saya kata xpe,saya ke HKB..So surat terus dibuat utk saya terus ke HKB..Bila scan pertama,mmg dr cakap kurang air ketuban..so saya diarahkan utk scan yg lebih detail,bila dapat result..mmg xleh nak tunggu dah dr kata..kena dipercepatkan bersalin..hati saya berdebar sgt sbb dr suh masuk wad hari tu jugak..

Saya balik,tp sebelum sampai umah sempat ke M'cdonald dulu hahah..sbb saya tau saya dah xleh nak makan dah pasni..kena pantang 44hari kan huhuu..balik kemas barang dan masuk wad...3hari jugak la baru saya bersalin...Alhamdulillah..hari ke 4 saya dah boleh keluar..sbb nya boring yang teramat boring duduk kat dalam wad tu...yang peliknya,bila je dr suh masuk wad,batuk saya hilang sertamerta..ape kesss?

Kali ke dua pregnant,alhamdulillah saya tak batuk2,stakat ni baik2 je kesihatan cuma penat yang melampau tu ada la...tp kesihatan gigi saya sangat tidak baik...berbulan saya tahan sakit gigi sbb kalau boleh xnak cabut takut baby terjejas dek ubat bius...tp sampai 9bulan,saya tak tahan dah sakit gigi ni..sebelum gi cabut saya dah tanya ramai pendapat,dan saya buat reseach kat intenet,semua kata OK kalau cabut gigi..so saya tawakkal saya,lasnya saya terpaksa gi cabut jugak...taklah sakit mana masa cabut tu..tp maybe sbb saya dah lama tahan sakit tu,pas cabut 2 hari bengkak masih belum surut..sedikit mengganggu keselesaan saya,ditambah dengan penat badan dan amsyar nak dukung sokmo ni..aduihh...sangat mencabar rasanya.Moga ALLAH mudahkan saya bersalin nanti..

No comments: