Friday, January 7, 2011

Banjir..

KOTA BHARU: Jumlah mangsa banjir di lima daerah di negeri ini membabitkan Bachok Kota Bharu, Pasir Mas, Tanah Merah dan Pasir Puteh semakin meningkat apabila seramai 976 mangsa dipindahkan ke 14 pusat pemindahan sehingga 6.45 petang semalam.

Berdasarkan portal rasmi e-Banjir Negeri Kelantan, pusat pemindahan sementara itu di Bachok ialah di Sekolah Kebangsaan (SK) Pak Badol di Mahligai; di Kota Bahru di SK Tiong, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Mulong dan SMK Melor.

Di Pasir Puteh membabitkan di SK Bukit Awang, Bukit Awang; di Tanah Merah di Balai Raya Kampung Padang Kijang, Bukit Panau dan SK Kulim di Ulu Kusial, manakala di Tumpat di SK Pengkalan Kubor 2.


Dipetik dari http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Jumlahmangsameningkat/Article/index_html


Rata2 org duk cerita pasal banjir skrg..dengan hujan yg kadangkala lebat gini dan angin pun kuat, mudah air naik..saya pun pernah la kecik2 dulu main air,sbb kat rumah tok tu kawasan naik air..tp bila dah besar ni,xde rasa nak main air..lg takut adelah..sbb bahaya kan sbnarnya main air banjir ni...lg2 pada kanak2,ibubapa tlg la awasi anak2 anda...kalau bleh jgn bg langsung main air banjir ni..

No comments: