Thursday, July 28, 2011

Teruja...

Salam..dalam beberapa hari saja lagi kita bakal menyambut bulan Ramadhan...Alhamdulillah segalanya baik2 saja setakat ini..saya akan cuba sebaiknya untuk berpuasa dalam Ramadhan kali ini..Moga segalanya baik sehingga akhirnya,satu pengalaman baru bila kali ini saya pregnant dalam bulan puasa..

Saya banyak membaca,banyak bertanya pada ibu,kawan2 saya pengalaman mereka berpuasa..Alhamdulillah semua jawapan yang saya terima sangat positif dan mereka banyak memberi nasihat,semangat dan petua2 untuk berpuasa semasa hamil.InsyaALLAh semuanya akan baik2 saja.

Pengalaman kali ini sangat buat saya teruja,bukan saja berpuasa malah akan berhari raya dengan perut memboyot heheh..1st time kan,teruja nya lebih2..Moga ALLAH SWT mempermudahkan urusan saya,order saya juga banyak..tp saya bataskan sikit supaya tak jejaskan ibadah dan kandungan juga..

Bila masuk lebih kurang 28minggu,saya mula tak sabar ingin melihat baby saya lahir..Alhamdulillah setakat ini baik2 saja..dan keaktifan masih lagi kuat pada sebelah malam..siang tido..Maka,ayah dan mami siaplah untuk berjaga malam...ish xboleh ni,baby mane leh jaga malam..harus atur jadual tido dengan baik..tp skrg kak Amsyar juga selalu tido lewat..kak Amsyar pun mami harus atur jadual tido balik..tp susahnya amsyar ni,siang suka tido lewat ptg..suh tido awal xnak,main je kerjanya...mmm camno??

No comments: