Tuesday, August 9, 2011

Setelah Seminggu..

Alhamdulillah..
Lebih kurang sudah 1minggu kita berpuasa..semuanya masih berjalan baik..Walaupun awalnya saya memang tak tahan tp buat-buat tahan dan akhirnya nak muntah,serta mata rasa berpinar-pinar...Lastnya hubby suruh saya berbuka,dengan terpaksa saya harus berbuka demi kebaikan baby dalam perut saya..baby kurang bergerak 1day puasa,tu yang tambah risau..

So,hari pertama saya tak berpuasa,tp sekurang-kurangnya saya dah cuba berpuasa walaupun setengah hari saja,kemudian hari kedua,saya cuba lagi..Alhamdulillah saya dapat laksanakan dengan baik sangat,dan hari-hari seterusnya juga sama..Alhamdulillah ALLAH beri saya kekuatan untuk berpuasa..

tapi tetiba je lepas seminggu ni saya mulai rasa sakit gigi kembali,malah lebih teruk dari sebelumnya,mungkin sudah kronik agaknya berlubang,saya takut nak cabut sbb takut menjejaskan kandungan sbb dari pembacaan saya kalau bius terlalu kuat boleh menjejeskan bayi..so saya bertahan setakat yang termampu sampaila bersalin nanti..insyaALLAH,kawan2 tlg doakan yea tak sakit lagi heheh...

saya risau sangat takut tak dapat tahan,lain kali kalaulah pregnant lagi perlu awl2 cek gigi yea cik linda...(nurse kata sepatutnya saya cek awal2 lagi....jawapan saya: manalah saya tau nak sakit hahahha)....Sekarang salah sape ???huhuuu


No comments: