Friday, February 11, 2011

anak mummy

salam sahabat...lama xbercerita tentang puteri kesayangan saya Maryam Faqihah Amsyar...sekarang puteri saya sudah mencecah 1tahun 9bulan..sudah dekat 2 thn dah.kejap jek rasa masa itu berlalu.rasanya baru je lahirkan Amsyar.

Sekarang sudah pandai macam2,sudah tau ngajuk cakap orang,sudah tau apa itu A,B,C...sudah boleh kira 1-10 tanpa bantuan kita..cuma kadang2 time dia malas saya xleh paksa..Saya perhatikan Amsyar ni sangat mudah diajar..tp kelemahan dia xleh kita ajar berulang2 dalam satu masa,mula la dia akan buat xtau,atau lari sana sini..dia mudah bosan..saya xheran kalau dia nak mainan tapi saya xbelikan..sebabnya hanya dalam 5 minit(tu pun kadang2 xsampai 5mnt) dia dah lupa pasal mainan td,kalau beli pon dia main 10minit je,pastu xlayan dah..saya jarang sangat2 belikan dia mainan,kalau beli pun hanya yang boleh menguji minda dia,yg gitu kami beli..Mainan Amsyar ni dah terlalu banyak..bukan mami @ ayah nya yang beli..tp dari sedara2,pakcik2,tok dia yang selalu sponser..hehe..

saya suka layan karenah Amsyar sbb kadang2 tindak tanduk dia dah seperti kanak2 umur 3thn..Sometime apa yang dia lakukan diluar batas fikiran saya.Saya rasa dia budak yang cepat matang..bukan nak memuji anak sendiri..tp itula diri Amsyar..



apapun untuk anak mummy,mummy dan ayah akan lakukan yang terbaik..Semoga kamu diberkati yang Esa,dipermudahkan jalan kamu,diberi kesihatan yang baik sentiasa..mummy sayangkan anak mummy.

No comments: