Sunday, September 30, 2012

Siapa diri ini...??

Yah ALLAH..hambaMu ini sangat bersyukur dengan anugerah yang kau berikan..dari sejak dilahirkan sehingga kini...kasih dan sayang ibu bapa dan keluarga mengelilingi diri ini dari lahir lagi..Alhamdullilah..(Hati saya terkedu dengan mereka yang sanggup buang bayi sndiri,sanggup menzalimi anak sendiri...Ya ALLAh..dimana hati kamu??)

Siapa saya???saya hanya insan biasa...bermula dengan keluarga yang sederhana..saya diasuh dan diajar sampai saya boleh masuk U (universiti)..Rasanya takde orang xnak masuk U kan..saya pernah rasa camne duduk kat U..Tapi apa yang saya belajar masa kat U,jauh sama sekali dengan apa yang saya lakukan hari ini.Bayangkan dari pemegang Diploma Juru Ukur Tanah ke Bidang Bakeri..uihhh dulu duk pegang Thedolite,tripod...duduk tepi jalan ngan panas berpeluh..huhuuuu
Ini rupa thedolite yg pernah saya usung kehulu kehilir..berat giler benda ni...heheheh...

Sekarang tak lagi berpanas,sebab saya cuma kerja dalam rumah..Bila kerja dirumah sendiri saya dapat tgk anak2,saya dapat berehat anytime saya nak..jadual saya atur sendiri,tapi cuti tak mudah2 saya dapat lah,walaupun saya bos..hehe

Tapi cabarannya tetap ada,apa bidang sekalipun cabarannya tetap ada..Kadang hati ini berbunga riang bila hasil kita dipersetujui,dihargai..tapi ada kala hati kecil ini sangat terasa,sangat hiba bila berhadapan customer yang banyak ragamnya..(terkadang benda tu tak munasabah nak diulas juga diperbesarkan) dengan hati kecil ini,saya mohon agar dia bersabar..bersabar..bersabar...Sikap manusia ada macam2 warna,saya harus letakkan semuanya positif samada saat itu silapnya pada saya mahupun tidak. Bila keterlaluan..saya pejam mata,tarik nafas..dan bersyukur dengan ujian itu...terkadang ujian itu mematangkan saya..Pernah dihati ini terlintas untuk berhenti dari melakukan semua ini..

Dengan rezeki ini saya berkongsi bersama keluarga..Alhamdulillah,walaupun tidaklah kaya raya,saya hanya mampu tersenyum dengan rezeki ini,sekurangnya saya berbangga dan bersyukur ALLAH meminjamkan saya bakat ini....Rupanya ini yang saya cari..


No comments: