Wednesday, August 26, 2009

Kelahiran puteriku



salam untuk semua…..syukur pada yang maha kuasa atas kurniaan dan rezeki yang dilimpahkan. Alhamdulillah aku da selamat melahirkan puteriku.Kelahirannya membuatkan hidupku lebih bermakna dan bahagia..dulu kami hanya berdua sekarang sudah bertiga.
Melalui detik-detik cemas,berdebar dan teruja saat melahirkan amat-amat bermakna dan ingin dilalui setiap insan bergelar wanita.saat itu tak dapat diungkapkan dengan kata-kata..
25 Mei 2009 doktor mengatakan kandunganku ada sedikit masalah,saat tu da rase takut.Doc cakap aku kena masuk wad dan terpaksa bersalin awal dari jangkaan..so petang tu masuk wad tapi before tu sempat lagik gi makan M’De heheh sebab da tau da mesti pasni kena pantang.So aku ngan hubby pon terus gi KB Mall la,shoping barang sikit dan makan ape je yang aku nak..huhuuu
26 mei 2009 doc induce kul 7 pagi,doc cakap aku akan rase sakit sejam lepas tu.Tapi sampai ke petang pon xde rase sakit pun…pelik betul.doc cakap ubat tu hanya bleh diberi skali je dalam sehari,kalo xsakit esok plak la dia bagi,dan ubat tu hanya boleh diberi sebanyak 3 kali kalau xleh bersalin gak terpaksa buat pembedahan…ermmmm relek jek aku rase ni, xde ape2 pun emm jawabnya aku kena duk wad lagi la esok..
27 mei 2009 ubat kedua diberi time subuh2 lagi, tapi seperti semalam gak masih tak rase ape2 pun..jalan hanya 1cm aje..aku xrase sakit cam orang lain pun tu yang pelik..boleh jalan kesana sini lagi hehe kalau ikutkan nak je kuar wad..bosan sangat duk dalam tu..
28 mei 2009 doc pakar datang jumpa aku pagi dan tanyakan samada aku nak terima ubat ketiga atau tak.Masa tu hubby xde kat situ,xtau nak buat keputusan camne. So, aku mintak doc cek jalan je dulu sbb aku xrase sakit sikit pun..tp bila doc cek dia kata jalan da 3cm so aku kena masuk labour room..uihhh dengar camtu memula tu rase la takut gak..tp mmg xsabar nak lahirkan baby nih
Doc induce ubat ketiga tu masa kat labour room dalam kul 9 gitu..masa mula-mula tu xdela rase sakit pun,tapi dalam kul 12 tu da start rase kontraksi sikit2.tapi xdela kuat sangat & xkerap sangat,so nurse tambah lagi ubat, 2 jam lepas tu rase sakit makin kuat dan makin kuat dan makin kuat hehe…kat hubby aku la aku mengadu kesakitan, dia yang temankan.Alhamdulillah dia kuat semangat…
Dalam 2 jam lepas tu aku selamat lahirkan puteriku, Maryam Faqihah Amsyar..Saat nurse letakkan dia didada aku lepas je lahir tu, Ya Allah xtau nak cakap perasaan ni camne,mengalir airmata gembira..Alhamdulillah semuanya selamat..
pada suamiku, time kasih banyak2 temankan aku dari hari pertama masuk wad sehinggala lahirnya Amsyar.i luv u sooo much..buat Amsyar, kehadiran Amsyar buat mummy rase sangat2 bahagia, moga Amsyar jadi org yang solehah,berjaya dan terbaik didunia dan akhirat…mummy dan ayah selalu doakan Amsyar &……………………We luv u…

No comments: