Wednesday, August 26, 2009

Alhamdulillah

Segala puji bagi ALLAH tuhan sekian alam, selawat dan salam buat nabi Muhammad s.a.w serta kaum keluarga dan sahabat baginda… dan moga kesejahteraan, keberkatan dan kesihatan buat ibu bapa kami… dan kau jadikanlah aku insan yang terbaik untuk suamiku dan moga kami menjadi insan yang terbaik untuk kehidupan kami dan agamaMU. jadikanlah kami insan yang bersyukur serta sentiasa mengingati keagungganMU….
Syukur Alhamdulillah atas kurniaNya dapat ku jalani hari2 ku dengan baik sekali & Alhamdulillah termakbul jua doa kami untuk duduk sebumbung bila suamiku dapat balik bertugas di kampung,kini kami sudah tak berjauhan seperti dulu. Kebetulan plak due aku da hampir ni, leganya rase bila suami ade disisi..
Kandungan da masuk 33minggu ni da rase sakit2 sikit, bukan kontraksi kot lagi,cuma sakit2 lenguh biasa,aku pun tak tau camne rase kontraksi sebenar lagi hehe..cuma bila lenguh dan sakit2 pinggang sikit tu pun da rase nak nangis,xtau nape rase perut ni tegang sgt,sometime bila baby duk tolak2 perut ni pun rase sakit,ni baru sikit xtau la camne rase bila kontraksi sebenar..tapi insyaALLAH dapat harungi semuanya..
sekarang kami semakin teruja untuk sambut baby,bila shopping barang2 baby nih suka sangat2, aku & hubby sama2 teruja..bukan kami je yang beriya tapi seluruh famly.mertuaku da siap2 prepare barang2 untuk bakal cucu dia ni hehe tu yg buat aku xsabar nak lahirkan baby ni..
banyak da aku dengar cerita kawan2 dan mereka2 yang pernah lalui proses bersalin ni…pengalaman yang berbeza2, ade yang sakit kejap je ade yang hampir 1 hari..cerita & pengalaman diorg ni buat aku teruja nak rase sndiri kesakitan itu walaupun kekadang rase takut huhu, tapi kata org bila kita da tgk baby terus kesakitan yang dialami sebelum tu hilang..so, aku nak rase kenikmatan itu..pasti saat2 itu memberi kebahagiaan yang xkan dapat kita lupakan sampai bila-bila.
buat anakku…mummy ngan ayah selalu doakan baby sehat dan selamat lahir nanti, mummy akan kuatkan semangat untuk baby and baby pun kena kuat & sehat..Semoga segalanya dipermudahkan. Untuk kawan2 & sedara mara, doakan kami selamat dan sehat sentiasa…=) Amin.

No comments: